دستورهاي افزايش فالوور واقعي اينستاگرام كه بايد بدانيد
محتوا حرف اول را ميزند!!
چرا افراد بايد روي دكمه فالو، در بالاي پيجتان كليك كنند؟ جواب؛ محتواييست كه توليد ميكنيد.
فرقي ندارد شما يك پيج فروش شيرآلات صنعتي هستيد يا يك بلاگر عاشق كوهنوردي! براي بالا رفتن تعداد فالوورهايتان بايد محتواهايي منتشر كنيد كه افراد بي برو و برگشت پيجتان را فالو كنند.
اينجا درباره استراتژي محتوا صحبت نميكنيم و فقط ويژگيهاي يك محتواي خوب را بررسي ميكنيم. اما شما بايد درباره استراتژي محتوا، همه چيز را بدانيد. در مقاله استراتژي محتوا براي توليد محتوا در اينستاگرام هرچيزي كه درباره يك استراتژي محتواي خوب لازم است را آماده كردهايم.
بالاخره چه محتوايي توليد كنيم كه افراد ما را فالو كنند؟
محتواي مخصوص خودتان را توليد كنيد
اميدوارم شما جزو آن افرادي نباشيد كه هرچه بقيه گفتهاند را تكرار ميكنند. اين روزها كسي دنبال محتواي تكراري و كليشهاي نيست. همه افراد دنبال حرفها و محتواهاي جديد هستند.
پس در توليد محتوا، سبك مخصوص خودتان را داشته باشيد.
حالا اين سبك مخصوص توليد محتوا، دقيقا چيست؟
براي داشتن تعداد فالوورهاي نجومي؛ بايد استايل متفاوتي براي پيج و محتواهايتان داشته باشيد. حرفها و كارهاي متفاوت هميشه خريدار دارد.
مثلا يك كار گرافيكي و رنگ خاص در پستهايتان بهكار ببريد. يك سبك شخصي براي نوشتن كپشنها انتخاب كنيد. عكسهايي پست كنيد كه علاوه بر داشتن مفهوم خاص، ذهن آدمها را كنجكاو كند. خلاصه اينكه متفاوت بودن، به برندسازي شما هم كمك ميكند.
با فالوورهايتان تعامل داشته باشيد
از قديم گفتهاند:«از هر دست بدهي از همان دست هم ميگيري!». خب حالا اين ضربالمثل چه ربطي به افزايش فالوور اينستاگرام دارد؟ يعني اگر به فالوورهايتان توجه كنيد آنها هم به شما توجه ميكنند.
همه چيز در دنيا تغيير ميكند، الگوريتم اينستا هم همينطور! پستهاي اينستاگرام، مثل قديم به ترتيب زماني نشان داده نميشود. هر چه توجه فالوورها به پست شما بيشتر باشد؛ اينستاگرام هم آن پست را زودتر به بقيه نشان ميدهد.
بالا بردن تعامل فالوورها كار سختي نيست. مثلا درباره موضوعات مختلف از آنها سوال بپرسيد. از آنها بخواهيد درباره عكسهايتان نظر بدهند. كاري كنيد كه كاربران، زير پست شما كامنت بگذارند، به دايركتتان پيام دهند و پست شما را براي بقيه دوستانشان هم ارسال كنند.
اينجا چند روش، براي افزايش تعامل فالوورها را با هم مرور ميكنيم:
محتواهاي آموزشي را در قالب پست يا استوري به اشتراك بگذاريد. فالوورها از محتواهاي آموزشي استقبال ميكنند و حتي اين محتواها را براي دوستانشان هم ارسال ميكنند.
كپشن هاي طولاني بنويسيد. كپشن طولاني فالوورها را بيشتر درگير ميكند. مثلا در كپشنِ پستهايتان داستان سرايي كنيد. با نوشتن داستان، فالوورها كپشن شما را تا آخر ميخوانند. داستان برند و يا محصولتان را تعريف كنيد. استفاده از ايموجي در كپشن را هم فراموش نكنيد.
از كاربران خود بخواهيد كه كاري را انجام دهند. با يك پيشنهاد درست و حسابي، فالوورها را وادار به انجام كاري كنيد. براي اينكه مخاطب به حرفتان گوش كند، محصول شما را بخرد يا حتي بر روي دكمهاي كه ميخواهيد؛ كليك كند، بايد دليل محكمي وجود داشته باشد. مثلا اگر كاربران به محصول شما احتياج داشته باشند، حتما روي لينكي كه گفتهايد كليك ميكنند.
اما گذشته از اينها؛ گاهي ديده شدن محتواي شما و انتشار آن، مهمتر از ايدههاي خلاق براي توليد محتواست.
در انتشار محتوا از استوري غافل نشويد
استوري، بسيار بيشتر از پستهاي عادي ديده ميشود. امكانات استوري؛ مثل سيستم نظرسنجي، راي گيري، شمارش معكوس و… را هيچ جاي ديگري پيدا نميكنيد. از كاربران نظرسنجي كنيد. سوالهايي مطرح كنيد كه فالوورها را ترغيب به جواب دادن يا ريپلاي كند. استيكرهاي استوري هم كه دنياي خودش را دارد. با اين استيكرها فضا را دوستانهتر كنيد و تعامل فالوورها را بالا ببريد.
با هشتگهاي مرتبط سريعتر ديده شويد
براي افزايش فالوور بايد صبر و حوصله داشت، اما ما كه قصد نداريم سالها براي اين كار وقت بگذاريم. پس هر چه سريعتر بهتر!
هشتگ، شما را به بقيه نشان ميدهد. اگر در كپشنها و استوريهاي خودتان از هشتگ استفاده كنيد، افرادي كه دنبال شما هستند؛ پيج شما را سريعتر از حالت عادي پيدا ميكنند.
از هشتگهاي مرتبط استفاده كنيد. فرقي ندارد در چه حوزهاي فعاليت ميكنيد؛ هميشه هشتگهايي در حوزه كاري شما وجود دارد كه بيشتر جستجو ميشود. شما با استفاده از اين هشتگها، سريعتر ديده و البته فالو ميشويد. براي اينكار از هشتگهاي پيشنهادي اينستاگرام استفاده كنيد.
هشتگ مخصوص خودتان را بسازيد. وقتي هشتگ مخصوص خودتان را داشته باشيد، فالوورها هم در پستهاي مرتبط با شما از اين هشتگها استفاده ميكنند. علاوه بر اينكه با اين هشتگها شناخته ميشويد، به برندسازي هم كمك ميكند.
در استفاده از هشتگ زياده روي نكنيد. استفاده از تعداد زيادي هشتگ، كمكي به افزايش فالوور نميكند. شما بايد از تعداد محدودي هشتگ و مرتبط با همان محتوا استفاده كنيد. چون در غير اين صورت، نتيجه عكس ميگيريد